• Gratis verzending vanaf € 20,00
  • Voor 16.00 besteld, vandaag verzonden
  • Laagste prijsgarantie
  • Vertrouwd sinds 2005
Winkelwagen (0) - € 0,00

Koolhydraten

koolhydraten zijn de brandstof van ons lichaam. Verschillende vormen van koolhydraten hebben verschillende opnametijden in het lichaam. Zo heb je snelle en langzame koolhydraten. Snelle koolhydraten pak je vooral rondom je training. De wat langzamere koolhydraten kunnen je vooral helpen om in gewicht toe te nemen. Koolhydraat supplementen zijn altijd in poedervorm en worden aangemaakt met melk of water. 

Alle Koolhydraten productenWil je aanvullende tips en informatie? Supplementenadvies op maat

Van hoog naar laag sorteren

per pagina

Koolhydraatrijke shakes en producten voor gewichtstoename

Maaltijdshakes (weightgainers) kunnen zowel als maaltijd als als maaltijdvervanger dienen. Deze shakes worden vaak ingezet om in gewicht toe te nemen.

Belangrijke eigenschappen van een gewichtstoename shake:
- er moeten veel koolhydraten inzitten uit verschillende hoogwaardige bronnen zoals boekweit, tarwe, mct olie etc.
- er moet een flinke dosis eiwitten inzitten (minimaal 30 gram per 100 gram poeder), het liefst uit verschillende hoogwaardige eiwitbronnen zoals whey, eieren, melk etc. 
- ideaal is als er toegevoegde vitamines en mineralen inzitten

Als je deze shakes als aanvulling op je ''gewone'' voeding neemt, neem de shake dan altijd na je maaltijd, niet ervoor anders eet je niks meer!
Deze shakes kunnen met alle vloeistoffen aangemaakt worden, maar er wordt aangeraden om de poeder te mengen met halfvolle of volle melk.

Een voorbeeld van een goede maaltijdshake is de RAW IRON Professional Weightgainer 

Je kunt dit soort shakes nog verder spiken door bijv. een lepel Creatine toe te voegen, een banaan of een bolletje ijs er bij te gooien.

Mocht je nog verdere vragen hebben over shakes die je koolhydraatinname verhogen, maar ons gerust op info@sportfood.nl