• Gratis verzending vanaf € 20,00
  • Voor 16.00 besteld, vandaag verzonden
  • Laagste prijsgarantie
  • Vertrouwd sinds 2005
Winkelwagen (0) - € 0,00

Eiwitshakes

Eiwitshakes zijn in poedervorm en in kant en klare versies te krijgen. De poedervorm meng je met melk, water of je andere lievelingsvloeistof. Eiwitshakes leveren je lichaam snel bouwstoffen aan na het sporten om snel te kunnen herstellen en, daar waar gewenst, sneller spiermassa op te bouwen. Eiwitshakes mengen tegenwoordig zeer goed en zijn in allerlei heerlijke smaken verkrijgbaar! Meer informatie over eiwitshakes vind je onderaan de pagina. 

Alle Eiwitshakes productenWil je aanvullende tips en informatie? Supplementenadvies op maat

Van hoog naar laag sorteren

per pagina

Welke eiwitshakes kopen?

Welk soort eiwitshake moet ik nemen?
Zoek je een goede proteïneshake (proteïne is een ander woord voor eiwit) die je rondom de training kunt nemen, dan is het aan te raden om voor whey eiwit te gaan. Deze wordt snel opgenomen en kan direct helpen bij het herstel en opbouw van spierweefsel.
Zoek je juist een eiwitshake dat langzaam opgenomen wordt en daardoor je lichaam langdurig van eiwitten voorziet, dan is een goede caseïne eiwit aan te raden. Caseïne is ook wat dikker van structuur en vult daardoor ook langer.
Andere soorten eiwitten zoals ei-eiwit en eiwitmixen zijn vaak middenlange termijn qua opname en kunnen daardoor de hele dag door genomen worden. 

Eiwitpoeder oplossen.
Bijna alle eiwitpoeders zijn tegenwoordig van instant kwaliteit. Dat betekent dat ze makkelijk te mengen zijn met een eenvoudige shakebeker of zelfs met een vork of lepel. Wil je een optimaal opgeloste shake dan is een blender aan te raden. Een blender is ook ideaal als je nog andere voeding zoals bijv. fruit in je shake wilt mengen. Na dat je je eiwitshake hebt gemengd is het aan te raden om deze gelijk op te drinken. Je kunt de shake wel gekoeld bewaren maar deze gaat schiften en zal dus opnieuw geschud of gemengd moeten worden.

Smaken.
De smaken zijn tegenwoordig (in tegenstelling tot vroeger!) prima in orde. Welke smaak het beste bij je past is natuurlijk een persoonlijke keuze. Leuke wetenswaardigheid: hoe zuidelijker je Europa in gaat, hoe meer chocoladesmaak er wordt verkocht, in Nederland en Noord Europa staat vanille altijd bovenaan de lijst! Bedenk voordat je een smaak kiest waar je deze mee gaat mengen. Ga je er bijv. smoothies mee maken dan is een neutrale vanille smaak aan te raden.

Waarmee eiwitshakes aanmaken?
Eiwitshakes worden meestal aangemaakt met melk, dan zijn ze ook op hun lekkerst. Ze kunnen verder ook prima aangemaakt worden met water of vruchtensap. Er zijn ook kant en klare versies verkrijgbaar. Makkelijk om mee te nemen maar wel vaak een stuk duurder dan als je zelf je shake zou maken. Waar je je shake ook mee aanmaakt, zorg in ieder geval dat de vloeistof gekoeld is. Een lauwe shake is..., tja, hoe zullen we het noemen?!

Hoeveel shakes per dag?
Bij zeer inspannende sportactiviteiten zijn meestal 2 eiwitshakes per dag aan te raden. 1 shake direct na het ontbijt en 1 shake direct na de training of wedstrijd. Op deze wijze verhoog je op een eenvoudige en voordelige manier je eiwitinname met ongeveer 60 gram per dag. Voor veel atleten is dit de helft van hun gewenste eiwitinname. De exacte aanvulling is natuurlijk afhankelijk van je verdere eetpatroon. Wil je serieus aan de slag met je (fitness) sport, dan ontkom je er niet aan om een keer de hoeveelheid eiwtten in je voeding te gaan tellen om zo te zien of en wanneer er evt. tekorten of overschotten ontstaan.

Uiteraard blijft je ‘’gewone’’ voeding de hoofdbron van je eiwitinname, maar eiwitshakes kunnen zeker een zeer nuttige aanvulling zijn van hoogwaardige en makkelijk opneembare eiwitten.

Mocht je meer vragen hebben over eiwitshakes of je wilt graag weten welke shake het beste bij je past, mail ons dan gerust op info@sportfood.nl