• Gratis verzending vanaf € 20,00
  • Voor 16.00 besteld, vandaag verzonden
  • Laagste prijsgarantie
  • Vertrouwd sinds 2005
Winkelwagen (0) - € 0,00

Spiermassa Opbouw

Spiermassa opbouw voor beginners

 

Hoe worden spieren groter?

Je spieren zijn er op gebouwd om normaal te functioneren. Begin je met krachttraining, of gebruik je je spieren intensiever met andere sporten, dan laat je je spieren dus zwaarder werken dan normaal. Dit heeft als gevolg dat er kleine scheurtjes ontstaan in je spiervezels en het bindweefsel. Je lichaam repareert deze scheurtjes door de aanmaak van filamenten, een soort draden die samen de spiervezel vormen. Door deze aanmaak neemt het volume van de spiervezel toe en wordt hij dus sterker.

Hoe vaak trainen?

Spiermassa heb je niet zomaar. Daarvoor moet je veel en vaak trainen. Zeker vier tot zes keer per week. Maar hierin is het ook belangrijk dat je je spieren voldoende rust geeft om te herstellen. Tijdens het trainen raakt namelijk de vloeistof tussen de pees en het kapsel op die ervoor zorgt dat je vloeiend kunt bewegen. Je lichaam heeft rust nodig om die vloeistof weer aan te maken. Train daarom nooit twee dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen. Train bijvoorbeeld de ene dag borst, schouders en triceps en de andere dag rug, biceps en benen.

Oefeningen, sets en reps

Tijdens de training is het belangrijk om in sets te trainen: korte oefeningen met daar tussendoor korte pauzes. De pauzes kunnen varieren van 30 seconden tot 2 minuten. Pak 3-4 oefeningen per spiergroep. Per oefeningen doe je dan 3-4 setjes van 8-12 herhalingen.

De juiste voeding is zeer belangrijk

De juiste voeding is erg belangrijk voor een goede spieropbouw. Je hebt veel energie nodig om de trainingen vol te houden. Let er vooral op of je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Die zitten bijvoorbeeld in vlees of melkproducten. Er zijn ook eiwitpoeders te koop waar je zelf eiwitshakes van kunt maken. Je spieren hebben deze eiwitten nodig voor de extra spieropbouw. Ook is het belangrijk om het aantal calorieën in de gaten te houden. Je hebt calorieën nodig voor energie, maar ook niet te veel want deze zullen worden opgeslagen als vet.

Welke supplementen helpen je sneller spiermassa opbouwen?

Behalve een goed trainingsschema, een goed voedingspatroon en voldoende rust kunnen de juiste supplementen het proces van spiermassa groei aanzienlijk versnellen.

Een kant en klaar pakket dat al samengesteld is voor beginnende en semi-gevorderde Bodybuilder is de RAW IRON alles-in-1 pakket. Dit pakket betaat uit hoogwaardige Whey-eiwitten, Creatine en een zeer strek pre-en post workout product.