• Gratis verzending vanaf € 20,00
  • Voor 16.00 besteld, vandaag verzonden
  • Laagste prijsgarantie
  • Vertrouwd sinds 2005
Winkelwagen (0) - € 0,00

Waar moet je op letten als je Whey eiwit koopt?

Afbeeldingsresultaat voor whey protein
Er zijn vele honderden kleine en grote merken die een Whey eiwit op de markt brengen. Sommigen zijn goed, anderen ronduit slecht. Hoe kun je als sporter nou weten welke goed is en welke niet? Hierbij een checklist:

1) Kijk eerst goed op het etiket. Staat de naam van de producent erop met adres en contactinformatie? Nee? Links laten liggen!
2) Kijk goed op het etiket hoeveel eiwit er per 100 gram poeder in zit. Staat dit er niet op? Links laten liggen!
3) Kijk op het etiket of Whey eiwit de enige eiwitbron is in het product. Hoe vreemd het ook klinkt, wij komen nog regelmatig eiwitmengsels tegen die als pure whey eiwitten worden verkocht. Een eiwitmengsel hoeft niet verkeerd te zijn maar moet wel goedkoper zijn dan pure whey eiwit.
4) Kijk naar het aminozuurprofiel. Het gehalte Alanine komt normaal niet boven de 5% uit en het gehalte Glycine moet op 2% of lager liggen. Is dit beduidend hoger, dan heb je wellicht met aminospiking te maken. Links laten liggen!
5) Voordat je je zuurverdiende geld aan een merk gaat uitgeven, vraag of ze een recent onafhankelijk labtest kunnen aantonen waaruit blijkt of er daadwerkelijk in de pot zit wat op de label staat zoals het merk RAW IRON dat kan. Als ze dat niet kunnen, vraag dan gerust waarom niet. Als merk wil je namelijk toch dat je producten regelmatig getest worden? Hebben ze soms iets te verbergen?!
6) Als alles blijkt te kloppen, ga je dan pas zorgen maken over mengbaarheid, smaak en prijs! Dit is namelijk allemaal onbelangrijk als punt 1 t/m 5 niet klopt!

Het is in het begin even een gepuzzel, maar als je eenmaal weet welke merken te vertrouwen zijn kan het je uiteindelijk een hoop geld en ergeris besparen! Succes!